Tiera Sähköinen arkistointi

Tiera Sähköinen arkistointi on kunta- ja maakuntaorganisaatioille suunniteltu asiakirjojen sähköisen säilyttämisen palvelu. Palvelu automatisoi ja helpottaa asiakirjojen hallintaa vastaanottamisesta niiden asianmukaiseen hävittämiseen asti. Samalla se luo perustan hallinnon prosessien digitalisoinnille. Sähköinen arkistointi nopeuttaa ja helpottaa asioiden ja asiakirjojen käsittelyä ja hakua.

Palvelun keskeisimmät hyödyt:

  • Nopeuttaa asiakirjojen hakua
  • Helpottaa asiakirjojen käsittelyä
  • Yhtenäistää kuntaorganisaation tiedonkäsittelyprosessit
  • Tehostaa arkistointiin liittyvää toimintaa
  • Säästää merkittävästi mm. tila-, materiaali- ja henkilötyökustannuksia
  • Mahdollistaa asiakirjojen sähköisen säilyttämisen
  • Parantaa kuntalaisten mahdollisuutta seurata kunnan toimintaa

Tiera Sähköinen arkistointi on integroitavissa saumattomasti Tiera Tiedonhallinta -palveluun tai Tiera ERP -ratkaisuun, jossa se voi toimia muun muassa taloushallinnon arkistona. Palvelukokonaisuus on tällöin kattava ja yhteentoimiva ratkaisu organisaation kaikenlaisen tiedon elinkaaren hallintaan.

Palvelu sisältää SÄHKE2-vaatimusten mukaiset ominaisuudet. Tieran yhteistyökumppanina toimii Fujitsu Finland Oy, joka vastaa Sähköisen arkistoinnin sovelluspalveluiden toimittamisesta. Pilvipalvelu on nopea ottaa käyttöön vakiintuneen projektitoimitusmallin mukaisesti ja se skaalautuu helposti erikokoisten organisaatioiden tarpeisiin.

Tieran asiantuntijapalvelut tukevat palvelun käyttöönottoa

Tieran asiantuntijapalvelut täydentävät sähköisen arkistoinnin palvelukokonaisuutta. Tiera tukee omistaja-asiakkaitaan prosessien mallintamisessa, tiedonohjaussuunnitelmien laadinnassa sekä tietojärjestelmien käyttöönottoprojekteissa. Asiakasreferenssienkin mukaan palveluidemme hyödyt realisoituvat niin taloudellisilla, toiminnallisilla kuin laadullisilla mittareilla.

Tiera Sähköinen arkistointi on muiden Tieran palveluiden tapaan omistaja-asiakkaille valmiiksi kilpailutettu. Palvelua kehitetään kuntien yhteisessä kehitysryhmässä, johon kaikki palvelun käyttäjät ovat tervetulleita osallistumaan. Yhteisellä kehittämisellä varmistetaan palvelun pysyminen ajan tasalla lainsäädännön ja asiakkaidemme toiminnan tarpeiden mukaisesti.