Tietotekniikka on käytännöllistä ja hyödyllistä vain, kun se toimii ja sitä kyetään käyttämään tehokkaasti. Kun käyttäjän eteen tulee ongelma, se pitää pystyä ratkaisemaan mahdollisimman vaivattomasti, nopeasti ja tehokkaasti. Tieran Tukipalvelut on kehitetty juuri näitä tarpeita varten.

Tukipalveluista kunnat, kaupungit ja maakunnat saavat helposti käyttöönsä tarvitsemansa tuen ICT-laitteiden, -ohjelmistojen ja -palvelujen käyttöön.

Tuki palvelee useissa eri kanavissa

Tukipalvelu toimii lähitukena, puhelintukena ja online-tukena. Palvelua saa joka päivä vuorokauden ympäri online-kanavan kautta. Verkossa on mahdollista ilmoittaa mm. kaikista ICT-häiriöistä ja tehdä tilauksia sekä käyttöoikeuspyyntöjä. Kanava myös tarjoaa käyttäjille tiedotusta esimerkiksi häiriötilanteista tai tietoturvariskien eliminoimisesta.

Puhelimitse tukipalvelu palvelee arkisin klo 8–16 tai sopimuksen mukaan.

Useimmiten online-tuki ja puhelintuki tarjoavat avun loppukäyttäjän kysymyksiin. Joskus tukea tarvitaan paikan päällä. Tieran toimipisteitä on eri puolilla Suomea ja niistä saa tarvitsemansa tukipalvelun nopeasti suoraan kohteeseen. Tieran lähituki auttaa kaikissa niissä palvelupyynnöissä, jotka vaativat asiantuntijan läsnäoloa.

Tieran Tukipalvelut

  • Tutkitusti kuntakentän tyytyväisimmät loppukäyttäjät (Vuonna 2017 9,5/10).
  • Monikanavainen – tuki helposti ja nopeasti saatavilla eri kanavissa.
  • Ratkaisukykyinen – useimmat kyselyt, yli 70 %, saadaan hoidettua jo ensimmäisellä tasolla, esim. puhelimitse.
  • Kunnille ja kaupungeille kehitetty toimintamalli.
  • Vapauttaa resursseja organisaation ydintoimintoihin.
  • Kuntatoimijan toiminnan ymmärrys on varmistettu.
  • IT-palvelutuotantoon liittyvä jatkuva kehitys ja uudet palvelut.